Veelgestelde Vragen

Hier vind je een overzicht van de meest gestelde vragen in verband met het bestellen van producten op onze webshop.

Heb je nog een andere vraag, aarzel dan niet om ons te bellen op 03 664 35 64, te mailen naar info@lensweb.be of ons te contacteren via het contactformulier.

Wij helpen je graag verder!

1
Vraag

» Kan Lensweb.be mij documenten bezorgen zodat ik terugbetaling kan krijgen van mijn mutualiteit?

Zeker, wij zijn gediplomeerde opticiens die ook in het bezit zijn van een RIZIV-nummer. Je kan dus zeker de nodige documenten van ons verkrijgen voor de terugbetaling van je contactlenzen.

Als je niet zeker weet of je recht hebt op terugbetaling, contacteer ons via de contactknop op onze website, via mail op info@lensweb.be of via telefoon 03 664 35 64.

Feedback

49 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

2
Vraag

» Hoe worden mijn lenzen geleverd?

Al onze lenzen worden verzonden via TaxiPost.  Je kan je lenzen laten leveren op het adres van je keuze, afhalen in een postpunt of een Bpack 24/7-automaat.  Dit is een verzekerde en veilige manier van verzenden.  Wij kunnen deze via het track&trace- systeem van de post op elk moment volgen.  Onze pakketten worden dagelijks opgehaald door bpost en normaal binnen de 24 uur (werkdagen) geleverd.

Feedback

15 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

3
Vraag

» Wat als ik niet thuis ben en mijn pakket wordt aangeboden?

Als er niemand thuis is, wordt er een document achtergelaten met de gegevens van het pakket en het adres van het dichtstbijzijnde postkantoor / postpunt.  Je kan vanaf de volgende dag het pakket ophalen in het postpunt, een nieuwe aanbieding vragen of laten doorzenden naar een ander adres.  Hoe dit moet verlopen vind je terug op het document dat in je brievenbus is achtergelaten.

Feedback

9 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

4
Vraag

» Zijn mijn contactlenzen in voorraad bij jullie?

Wij hebben een heel uitgebreide voorraad contactlenzen en vloeistoffen.  Onze voorraden worden dagelijks aangevuld.  De meest populaire lenzen zijn bij ons op stock in de meest courante sterktes.  Positieve sterktes, torische lenzen en multifocale lenzen hebben wij niet in stock omdat hier veel verschillende parameters zijn. Hier moet je rekening houden met 1 extra werkdag voor het vertrek van je bestelling bij ons.

Feedback

5 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

5
Vraag

» Waar kan ik mijn ogen laten controleren?

Je kan in ons lenzenaanpascentrum een afspraak maken om je ogen en contactlenzen te laten controleren.  Ook als er problemen zijn of als je een ander type contactlenzen wil uitproberen, kan je deze steeds bij ons laten aanpassen.  Het adres van ons aanpascentrum is Optiek Jeurissen - Koningin Astridlaan 43A - 2950 Kapellen.  Woon je niet in de buurt, dan raden wij je aan een afspraak te maken bij een oogarts.  Deze zal je ogen en de passing van je contactlenzen grondig onderzoeken.  Het is aan te raden om jaarlijks een controle te laten uitvoeren als je contactlenzen draagt.

Feedback

8 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

6
Vraag

» Wanneer kan ik in het lenzencentrum langskomen?

aanpassingen en controles van contactlenzen steeds na afspraak

van dinsdag t.e.m. donderdag 9 - 20 uur

vrijdag 9 - 17 uur

op zaterdag 9 - 14 uur

u kan een afspraak maken tijdens de openingsuren van ons secretariaat 

van dinsdag t.e.m. vrijdag 9.30 - 12 & 13.30 - 17 uur

op zaterdag 10 - 12 uur

 

 

Feedback

7 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

7
Vraag

» Is Lensweb.be ook een winkel?

Ja, wij zijn niet enkel een webshop maar hebben ook een optiekzaak. Wij doen oogmetingen, contactlenscontroles, nieuwe contactlensaanpassingen; ook voor je montuur, brilglazen en zonnebrillen kan je steeds bij ons langskomen.

Feedback

12 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

8
Vraag

» Wat is de leveringstermijn van mijn contactlenzen?

Wij hebben veel soorten lenzen in voorraad in de negatieve sterktes.  Positieve sterktes, multifocale lenzen en torische lenzen worden steeds besteld daar er veel verschillende parameters mogelijk zijn.  Voorraadlenzen worden de dag van verzending nog verpakt en door TaxiPost bij ons opgehaald.  Als lenzen besteld moeten worden, moet je daar 1 à 2 dagen extra voor rekenen.  Lang wachten is het dus nooit aangezien we met betrouwbare koerierbedrijven samenwerken. Is er iets niet leverbaar door onze leverancier, dan houden we je hiervan op de hoogte en zenden indien mogelijk vervanglenzen naar je toe zodat je niet zonder lenzen valt!

Feedback

13 personen vonden dit antwoord nuttig.

Was dit antwoord nuttig voor je?

Ja Nee

» Sluit dit antwoord

Veilig betalen

Bij ons betaalt u veilig en met de volgende methodes.

Contact